Årets plantemarked i Kolding

 Og ikke mindst det årlige blogtræf, som jeg virkelig ikke vil undvære.... og det er bare megahyggeligt at møde de andre dejlige haveblogger i levende live :)
 Her har vi Ulla (Anemone), Malcom og Friis (Fru Friis' frøbo), her venter vi på åbningen af plantemarked..
 Allerede omkring kl 9.30 var der mange i køen...
 Der var flere rækker, kun kontanter rækken, mobilpay og dankort, og medlemmer af den geografiske have..
 I år ville jeg kun gå efter frugtbuske, især stikkelsbær og solbær og meget gerne specielle slags.
 Og her måtte jeg lige forbi Kolding Fjerkræs forening, for jeg måtte lige have svar på nogle spørgsmål ang. de høns som vi forhåbentligt snart skal have. Foreningen var meget behjælpelig med nogle "guldkorn" ang. høns i haven, og jeg fik svar på alle mine spørgsmål...

 Det var rigtig hyggelig og masser af mennesker, men desværre kunne jeg IKKE finde nogle stikkelsbær eller solbær overhovedet.... lidt skuffende...  Men så var det jo godt at min trofaste planteleverandør Anne Marie og Per fra Lønbæk Planteskole havde en stor og flot blåbær med til mig, så blev planteindkøbet alligevel reddet :) :)
Så endnu engang tusinde tak for handlen Anne Marie og Per
 
 Her er så det årlige blogtræf, megahyggeligt som sædvanligt....
 I år måtte vi klare os uden teltet, for den blæste væk da vi skulle have dugen over stængende... ak..ja... det danske vejr kan være hård og brutal...
 Hyggelig selskab...

Det var virkelig en perfekt dag i Kolding :)

Tak for sidst

Kommentarer

  1. Selv tak for en dejlig dag og for den fine hosta, som jeg fik.
    Det er så hyggeligt at dele morgenkøen med dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. selv tak og velbekomme :) - jeg håber at du får glæde af hostaen ;)

      Slet
  2. Selv tak - skønt at mødes igen. Skal du ikke en tur til Samsø i år? Husk blogtræf her den 2. juli.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn
      ja.. det var skønt i Kolding :) , ang. den 2 juli så er dagen med i mine overvejelser - du hører nok nærmere hvis det bliver aktuelt ;)

      Slet
  3. Også tak for en dejlig dag fra mig. Hils din familie og sig vi er glade for at låne dig. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Friis
      selv tak.. jeg skal nok hilse familien og sige tak :)

      Slet
  4. Hej Tim, jamen jeg kan da kun sige i lige måde..det var som altid hyggeligt at møde dig. Synd du ikke fik nogle buske med hjem som du havde regnet med.
    Forsat god dag fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Linda
      selv tak... Men Anne Marie reddede trods alt dagen for mig ;)

      Slet
  5. Hej Tim. Herligt at I havde så god en dag, men ærgerligt at du ikke fik de to bærbuske med hjem. Hvis du kun har én blåbærbusk i haven, så tror jeg nok, du må købe én til, for de sætter vist ikke bær med mindre der er to forskellige i nærheden af hinanden. Jeg har været til Bangsbo Blomsterfestival i Frederikshavn hele weekenden, det var også rigtig godt.

    SvarSlet
  6. Hej Tim.Prøver lige igen.......den teknik.
    Tak for sidst.Altid hyggeligt at mødes.
    Underligt at der slet ikke var nogle bærbuske på markedet.Så du må vist ud på din lokale planteskole.
    God dag Jette

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske