Stadig vinter ......

Jeg troede ellers at foråret var på vej.... men nej.... vinteren kom for alvor..
Kalenderen siger at det snart er 1 marts, og så er det tid til et af årets højdepunkter !! nemlig tomatsåning :) Sidste år havde jeg mange, mange flere end jeg tidligere har haft. Og i år sætter jeg "igen" ny sånings rekord !! denne gang skal det sås omkring 90 potter med tomatfrø, og nu har jeg gjort potterne med jord klar til såning..

"denne gang skal det sås omkring 90 potter med tomatfrø"

Vejrudsigten har truet med en temmelig kold vinteruge med ned til minus 10-15 grader !! og jeg tog ingen chancer med mine potter som normalvis godt kan holde til at stå uden for, de kom alle ind i drivhuset, indtil foråret banker på...
Det er hvidt derude....
Bare for at få lidt motion i dag efter en hård dag på kontoret fik jeg tømt og renset fuglekasserne, og nu er de klar til foråret :)

Kommentarer

  1. Hej Tim
    I har da fået helt pænt med sne, vi har ingenting fået som vanlig. Du er sej at så alle de tomater, det er et stort arbejde med prikling og ompotning.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. ja... vinteren er desværre kommet til det sønderjyske ;)
      - jeg nyder at arbejde med tomaterne, å for mig er det en nydelse ;)

      Slet
  2. Hej Tim
    Det er en ordentlig bunke frø du skal ha gang i. Det er vel ikke 90 forskellige tomat sorter ?
    Her i nordjylland hvor jeg bor har vi kun frostvejr og ingen sne.

    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. I er sgú heldige deroppe med ingen sne !!!!, og jeg planlægger med at jeg skal have gang i omkring 30 forskellige tomatsorter i år ;)

      Slet
  3. Hej Tim

    Ja det er da nok på de tider med tomaterne, 90 potter det var ikke så lidt - god arbejdslyst!
    Også her er det snefrit - men du har fået en 4-5 cm?

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Karsten
      Man kan ikke få for mange tomatplanter (griner)... Jeg lever nærmest kun af tomater det meste af sommeren..
      og ja... vi har fået omkring 4-5 cm sne ;)

      Slet
  4. Du er jo den store tomatavler her i Blogland :)
    Ja, Kong Vinter er lige på besøg, vi kunne nu godt have brugt noget mere sne først.

    SvarSlet
    Svar
    1. store tomatavler !!! (griner) jeg føler mig ellers som en amatørnisse i forhold til mange andre i tomatlandet (facebook)
      - og TAK.... vi har fået rigelig med sne hernede...

      Slet
  5. Mmmmmm....! det må være fantastisk at grovsmovse i tomater hele sommeren. Men intet kommer af sig selv, og jeg synes, det er en imponerende hobby, du holder dig.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg takker Lisbeth :)
      Jeg er "desværre" ramt af en alvorlig tomatvirus, som man ikke kan helbredes for (griner)...

      Slet
  6. Hejsa Tim.
    Hvor skøn læsning her midt i vinterlandskabet Joe vi har skal sne i Aalborg og alt er sat på stand bye så dejligt fredfyldt med sne...
    Tomater i lange baner hvor skønt...glæder mig til at se det farverige tomat sundhed. Du må da hygge dig for det jeg sikker på du gør...Ps hvordan gik det med den særlige indkøbte ribsplante du købte for et par år siden...hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. planten gror fint... men indtil nu har der ikke været bær på den endnu ???

      Slet
  7. Du faar rigtig noget at lave med din saaning af tomater ! Hvis det kan troste dig, har vi lige saa meget vinter hernede , Rom er daekket af sne , og vi har ned til -11 ° om natten . For faa dage siden saa det ellers ud til at foraaret stod liiige paa spring. Ak ak :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. ak..ja.. det samme her, det var lige begyndt at lugte lidt af forår !! men så kom vinteren ;(

      Slet
  8. Nu havde vi lige håbet på, at foråret var lige om hjørnet og så lover de frost både nat og dag lige så langt de laver prognoser :-) men det er jo sket før og lad os se om det holder.
    Hold da op, det er godt nok mange tomater du sår, har du plads til så mange ?
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg troede også at foråret var lige om hjørnet, men desværre ikke...
      - det går lige med pladsen til dem, jeg forventer 6-12 stykker i drivhuset og resten ude i haven ;)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske